torsdag 16 oktober 2008

Grattis till mig! ^^

Det här är min 50:de inlägg på denna blogg!!! ^^

Idag så ha det varit ganska jobbigt, först alla viktiga sysslor man skulle göra på djurparken och sen klockan 14.00 så var det dags! NP3a ska guida för frisör och hotell- och resturang tvåorna. Det gick inte så bra när jag skulle berätta om fjällräv, flygplan, mbilsignal och att alla tittade in i hägnet där fjällrävarna var istället på mig. De skyller jag mig själv för, jag kunde gå in i hägnet medans "Hälsohitler" matade fjällrävarna.

Sen innan jag skulle berätta om uttrarna så hjälpte jag "Plågar'n" med sälmatningen och gjorde lite konster med både Vilma och Totta. "Plågar'n" ville inte bli pussad av Totta så jag fick ställa upp på de. Då vi va hos sälarna så va klockan typ 16.10 eller nåt. Alltså, vi jobbade övertid idag!! :S

Hos uttrarna gick det mycket bra. Fick mata dom och prata samtidigt, en av uttrarna hållde på att bita mig i fingret. Så hungriga var dom ^^

Sen när guidningen var klar gatt jag vänta på "Sälpojken". Han hade gått efter han berättade om rödrävarna och gjorde färdigt sysslor som man egentligen skulle göra mellan 14.00 till ca 15.30... Fast, han är ju seg så.. :P For inte från djurparken ungefär 16.30 eller nåt.

Sen när man kom hem till "Fluffs" lägenhet så kom man ju på massa saker man måste göra, diska, duscha, packa m.m. Känner mig lat och struntar i disken .. :P

Far till Åsele imorgon, undra vad "Kimzan" ska göra ihelgen? Måste försöka få tag på hon....

Jaja, "Råttan" och "AK47" vi vet att jag och "Sälpojken" är knäppa. Vet ni att ni själva är knäppa?? :P XD

Inga kommentarer: